Czas wysyłki: 24 godziny
Koszt wysyłki: od 14,00 zł
Numer katalogowy: PS4-GU0284
Stan magazynowy:
Ghost of Tsushima jest grą przeznaczoną wyłącznie na konsolę PlayStation 4. Za jej stworzenie odpowiada amerykańskie studio Sucker Punch Productions, znane graczom chociażby z serii inFamous oraz Sly Cooper. Ich najnowszy projekt przez trzy i pół roku był utrzymywany w tajemnicy. Pierwszy raz zaprezentowano go podczas Paris Games Week 2017.
Najświeższe informacje i ciekawostki na temat Ghost of Tsushima znajdziecie w naszym artykule Wszystko o Ghost of Tsushima. Tekst jest na bieżąco uaktualniany zarówno przed, jak i po premierze gry.
Rok 1274. Na kontynencie azjatyckim praktycznie niepodzielnie rządzi imperium mongolskie. Jego władcy łakomym okiem spoglądają na bogactwa feudalnej Japonii. Chan Kubilaj decyduje się w końcu na dokonanie inwazji. Jej pierwszym celem jest położona dokładnie pośrodku Cieśniny Koreańskiej wyspa Cuszima. Podczas ataku wojska mongolskie masakrują większość samurajów mieszkających na wyspie. Głównemu bohaterowi gry – Jinowi – cudem udaje się przetrwać tragiczną w skutkach bitwę. Od tego momentu głównym celem protagonisty staje się powstrzymanie Mongołów. Jednak aby tego dokonać, będzie musiał zapomnieć o samurajskich tradycjach.
Podobnie jak produkcje sygnowane marką inFamous, Ghost of Tsushima jest trzecioosobową grą akcji z otwartym światem, który można przemierzać zarówno pieszo, jak i konno. Twórcy duży nacisk położyli na system skradania. Siły wroga są przeważające, więc bezpośrednia konfrontacja z przeciwnikami nie zawsze jest najrozsądniejszym pomysłem.
Warto odnotować, że w skradaniu liczy się nie tylko spryt. Do dyspozycji gracza oddano mnóstwo gadżetów służących zarówno do odwracania uwagi oponentów (np. bomby dymne, dzwoneczki czy petardy), jak i eliminowania ich w sposób bezpośredni (bomby, noże do rzucania, a także płonące i wybuchowe strzały).
Poza skradaniem się możemy też walczyć bezpośrednio – z wykorzystaniem katany lub łuku. System przypomina trochę to, co znamy np. z Wiedźmina 3: Dzikiego Gonu – duże znaczenie ma tutaj wyczucie tempa przy parowaniu i unikach. Gracz ma do dyspozycji cztery odmienne style walki – każdy z nich sprawdza się najlepiej przeciwko innemu typowi wroga (lista rodzajów przeciwników jest dość obszerna, ale można ich z grubsza podzielić na kilka wariantów (np. szermierze, łucznicy, włócznicy czy tarczownicy).
Na uwagę zasługuje też system prowokacji – pozwala on rozpocząć starcie od rzucenia wyzwania, a następnie wyeliminować od jednego do kilku wrogów pojedynczymi, efektownymi ciosami (pod warunkiem, że uda nam się zadać je w odpowiednim momencie – porażka oznacza utratę sporej części paska życia).
W Ghost of Tsushima twórcy zrezygnowali z klasycznego systemu znaczników prowadzących gracza do celów misji. Zamiast tego tę funkcję pełnią elementy otoczenia – ślady, widoczny na horyzoncie dym, charakterystyczne punkty nawigacyjne, a nawet zwierzęta. Możemy też skorzystać z tzw. wiatru przewodniego – ustawiamy cel na mapie i od tego czasu wiatr wieje w jego kierunku. Wszystkie te sztuczki i pomysły mają zachęcić graczy do uważniejszej eksploracji świata.
W Ghost of Tsushima możemy grać wyłącznie samotnie. Podstawą rozgrywki jest rozbudowana kampania fabularna.
Ghost of Tsushima rozgrywa się na tytułowej wyspie, która w całości jest otwarta do eksploracji. Otoczenie jest bardzo różnorodne – od bambusowych lasów, przez niewielkie wioski po buddyjskie świątynie. Twórcy zadbali o to, by lokacje były bardzo klimatyczne – mamy tu sporo malowniczych krajobrazów i przeróżnych detali kojarzonych z feudalną Japonią (pola ryżowe, płatki drzew wiśniowych). Świat gry ma sporo głębi i jest jednym z głównych bohaterów historii.
Nikt jeszcze nie napisał recenzji do tego produktu. Bądź pierwszy i napisz recenzję.
Tylko zarejestrowani klienci mogą pisać recenzje do produktów. Jeżeli posiadasz konto w naszym sklepie zaloguj się na nie, jeżeli nie załóż bezpłatne konto i napisz recenzję.