Czas wysyłki: 24 godziny
Koszt wysyłki: od 14,00 zł
Numer katalogowy: XONE-GU0235
Stan magazynowy:
Zapoczątkowany w 1997 roku serial animowany stacji Comedy Central Miasteczko South Park to kreskówka równie kultowa, co kontrowersyjna, a to głównie za sprawą niewybrednego humoru i wulgarnego języka, używanego przez nieletnich bohaterów. Na przestrzeni lat uniwersum wykreowane przez Treya Parkera i Matta Stone’a doczekało się wielu adaptacji w postaci gier wideo, a tytuły takie jak South Park: Let’s Go Tower Defense Play!, South Park: Tenorman’s Revenge, czy wreszcie najbardziej znane South Park: Kijek Prawdy ukazały się także na poprzednich generacjach konsol firmy Microsoft.
Kontynuację ostatniego ze wspomnianych tytułów stanowi wydana na Xboksie One gra cRPG South Park: The Fractured But Whole. W przeciwieństwie do swojej poprzedniczki, za której powstanie odpowiada doświadczona ekipa Obsidian Entertainment, kolejna gra z serii to dzieło studia Ubisoft San Franciso, znanego dotąd głównie z cyklu gier muzycznych Rocksmith. Amerykański deweloper nie omieszkał jednak ponownie skorzystać z pomocy oryginalnych twórców serialu, którym powierzono napisanie scenariusza oraz dialogów do gry.
Fabuła South Park: The Fractured But Whole skonstruowana została na bardzo podobnych zasadach, jak w grze South Park: Kijek Prawdy; o ile jednak poprzednia odsłona serii naśmiewała się z banałów obecnych w szeroko pojętym gatunku fantasy, tak część druga na celownik wzięła filmy i komiksy o superbohaterach.
Akcja gry przenosi nas oczywiście na ulice tytułowego miasteczka South Park, a podczas zabawy wcielamy się po raz kolejny w rolę dzieciaka zwanego po prostu „Nowym”, tuż przed wydarzeniami z poprzedniej gry sprowadził się wraz z rodziną w to miejsce. Przyjaciele z paczki Cartmana odgrywają tym razem role prawdziwych superbohaterów z grupy Coon & Friends (bo fantasy nagle stało się głupie). Kontrolowana przez nas postać dołącza do tej drużyny, aby wraz z takimi herosami jak Human Kite (Człowiek-Latawiec), Mosquito (Komar) czy Super-Craig po raz kolejny zmierzyć się m.in. ze złowrogim Profesorem Chaosem. Dużo istotniejszym pojedynkiem będzie jednak starcie z konkurencyjną grupą herosów, do której należą Mysterion, Narzędnik (Toolshed) i inni - kto okaże się zwycięzcą w wojnie o stworzenie najlepszej superbohaterskiej franszyzy?
Ogólne założenia rozgrywki w South Park: The Fractured But Whole na XONE nie odbiegają w znacznej mierze od rozwiązań znanych z poprzedniczki. Podobnie jak tam, akcja ukazana została w widoku z boku. Podczas zabawy możemy w swobodny sposób przemieszczać się po terenie miasta, wykonując rozmaite zadania fabularne, rozmawiając z napotkanymi postaciami i zbierając różne przydatne przedmioty. Istotnym elementem rozgrywki pozostaje oczywiście walka, w której niczym w klasycznych grach RPG postaci atakują w systemie turowym. Podczas potyczek bohaterowie korzystają z odpowiednio absurdalnego zestawu supermocy wzorowanych na komiksowych odpowiednikach.
W South Park: The Fractured But Whole nie obeszło się jednak bez pewnych zmian, które uatrakcyjniają rozgrywkę, rozwijając pomysły z pierwowzoru. Najważniejszą z nich stanowi nowy system rozwoju postaci, dzięki któremu w miarę postępów zabawy możemy w odpowiedni sposób modyfikować statystyki bohatera, co w połączeni z systemem multiklasowym daje możliwość wykreowania prawdziwego superbohatera. Deweloperzy postanowili także urozmaicić nieco samą mechanikę walki: podczas starć możemy swobodnie poruszać się po planszy, a mapy bitewne wzbogacone zostały o obiekty, które na różne sposoby wpływają na wynik starcia, umożliwiając np. chowanie się za nimi.
W grze pojawiła się także możliwość określenia płciowej przynależności naszego bohatera, co - obok wyboru rasy czy religii - w delikatny sposób wpływa na obecne w grze linie dialogowe.
Podobnie jak poprzednia produkcja z serii, South Park: The Fractured But Whole także przeznaczone jest wyłącznie do zabawy w trybie jednego gracza.
Wydany na platformie XONE South Park: The Fractured But Whole korzysta z silnika Snowdrop, znanego choćby z innego hitu Ubisoftu - The Division. Zaawansowane narzędzie pozwoliło uzyskać identyczny efekt, co poprzednim razem, choć teraz podniesiono limit wyświetlania klatek na sekundę do 60. W warstwie dźwiękowej obyło się bez większych zmian, a głosów znacznej części bohaterów użyczyli ponownie sami twórcy serialu South Park: Trey Parker i Matt Stone.
Jednym z największych problemów, z jakimi borykał się polski wydawca gry, była kwestia przetłumaczenia podtytułu w taki sposób, aby oddawał on dwuznaczność wersji oryginalnej („but whole” w wymowie angielskiej brzmi bowiem tak samo, jak „butthole” – czyli wyraz oznaczający centralny punkt tylnej części ciała). Rodzimy oddział Ubisoftu zapytał więc fanów na Facebooku o to, czy w ogóle tłumaczyć tytuł na język polski, a jeśli tak, to jak powinien on brzmieć. Wśród pojawiających się propozycji, najwięcej głosów zebrały dwie: South Park: Podzieleni ale zRzyci oraz South Park: Nieznośna lekkość od bytu. Ostatecznie gra zadebiutowała tylko pod oryginalnym tytułem.
Nikt jeszcze nie napisał recenzji do tego produktu. Bądź pierwszy i napisz recenzję.
Tylko zarejestrowani klienci mogą pisać recenzje do produktów. Jeżeli posiadasz konto w naszym sklepie zaloguj się na nie, jeżeli nie załóż bezpłatne konto i napisz recenzję.