Koszyk Twój koszyk jest pusty ...
Strona główna » XBOX ONE » GRY » AKCJA PRZYGODA » TORMENT TIDES OF NUMENERA
Kontakt
  • IT7, Kręta 8, 89-600 Chojnice
    Numer konta- 17 1090 2590 0000 0001 4390 8406
    NIP: 5552124234
  • E-mail:salon@it7.pl
  • Telefon537 537 202
  • Godziny działania sklepuPon - Piąt 9-17 ; Sobota 10-13
Mapa dojazdu
TORMENT TIDES OF NUMENERA

TORMENT TIDES OF NUMENERA

Czas wysyłki: 24 godziny

Koszt wysyłki: od 14,00 zł

Numer katalogowy: XONE-GU0190

Stan magazynowy:

Cena: 30,00 zł

Chwilowo niedostępny

dodaj do schowka

  • Opis produktu
  • Recenzje produktu (0)

Torment: Tides of Numenera jest grą RPG zabierającą gracza w podróż do opracowanego przez Montego Cooka fantastycznego uniwersum Numenery, w którym zaawansowana technologia przypomina magię. Stworzenie tego tytułu wzięło na swoje barki studio inXile Entertainment – tytuł powstawał pod czujnym okiem Colina McComba (pełniącego funkcję głównego projektanta) i w założeniach miał zostać duchowym spadkobiercą kultowego Planescape: Torment. Pomimo że akcja tych dwóch gier rozgrywa się w diametralnie różnych światach, podobieństwa są widoczne na pierwszy rzut oka – obie produkcje kładą nacisk na nieliniową, intrygującą i rozbudowaną fabułę, a starcia z przeciwnikami, choć wciąż obecne, schodzą w nich na dalszy plan.

Produkcja pojawiła się między innymi na konsoli Xbox One, a na sklepowe półki trafiła nakładem firmy Techland Publishing, stanowiąc debiutancki tytuł w portfolio tego międzynarodowego wydawcy o polskich korzeniach. Warto nadmienić, że powstanie tej pozycji nie byłoby możliwe, gdyby nie udana kampania crowdfundingowa w serwisie Kickstarter, w trakcie której deweloperom udało się zebrać ponad cztery miliony dolarów.

Fabuła

Akcja osadzona jest w bardzo odległej przyszłości na Ziemi (ok. miliarda lat od dnia dzisiejszego), a ukazany świat łączy elementy fantasy oraz science fiction. W tych czasach większość mieszkańców naszej planety żyje na poziomie cywilizacyjnym odpowiadającym późnemu średniowieczu, ale jednocześnie otoczeni są oni tajemniczymi pozostałościami dawnych, znacznie bardziej zaawansowanych kultur. Niektóre z tych reliktów przeszłości (tytułowych numener) są przydatne, inne z kolei stanowią śmiertelne zagrożenie, lecz zdecydowana większość zdaje się nie mieć żadnego praktycznego zastosowania. W trakcie przygód można zarówno stoczyć walkę na miecze, jak i napotkać ludzi z cyberwszczepami, chmury nanobotów etc.

Gracz wciela się bohatera (lub bohaterkę) znanego jako Ostatni Porzucony. Protagonistę poznajemy w momencie, gdy spada z nieba na miasto Klify Sagusa. Napotkani wkrótce po odzyskaniu przytomności Aligern i Calligeste – pierwsi potencjalni członkowie drużyny – tłumaczą mu, że jest ostatnim z „dzieci” Pana Wcieleń – potężnej postaci, która zdołała przezwyciężyć śmiertelność, tworząc dla siebie perfekcyjne ciała i przenosząc między nimi swoją świadomość. Niestety, efektem ubocznym owego procesu są właśnie porzuceni – świadomości budzące się w zajmowanych wcześniej przez Pana Wcieleń ciałach. Ruszamy w podróż mającą nam pomóc znaleźć swoje miejsce na świecie… i wyjaśnić, dlaczego ściga nas istniejący poza przestrzenią i czasem niepowstrzymany byt znany jako Rozpacz.

Mechanika

U fundamentów Tides of Numenera leży model rozgrywki zbliżony do tego, co znamy z tytułów takich jak Baldur’s Gate, Pillars of Eternity czy wspomniany Planescape: Torment – gracz kontroluje do czterech postaci w drużynie, eksplorując lokacje, prowadząc dialogi (wzbogacone o bogatą warstwę opisową, jak w pierwowzorze), wykonując zadania, zdobywając punkty doświadczenia, dzięki którym rozwija się umiejętności i współczynniki bohaterów, etc. Główne różnice polegają na tym, że walka (zwana tu kryzysem) toczona jest w systemie turowym, zaś testy umiejętności nie przebiegają w sposób automatyczny. Oprócz zdolności zwiększających nasze szanse, możemy również w każdy z nich zainwestować wybraną sumę punktów wysiłku, dzięki czemu możemy uzyskać nawet 100% pewności powodzenia – jednak, rzecz jasna, pula owych punktów jest ograniczona.

Ponadto w grze zaimplementowany został bardzo rozbudowany system wyborów moralnych (odzwierciedlany przez tytułowe Nurty), który wpływa na otaczający nas świat, statystyki znajdowanych przedmiotów czy też reakcje spotykanych w czasie wędrówki bohaterów niezależnych. Oprócz tego podejmowane przez nas decyzje wywierają wpływ na charakter podróżujących z nami towarzyszy, a także mogą sprawić, że kompani zwrócą się przeciwko nam. Co ciekawe, gra oferuje tak wiele wyborów, że praktycznie nigdy nie zachodzi tu absolutna konieczność toczenia walk – istnieje wręcz możliwość ukończenia przygody bez zabijania choćby jednej istoty.

W kwestii mechaniki rozgrywki inXile oparło się na rozwiązaniach stołowego pierwowzoru, ale nie jest to wierna adaptacja. Zamiast tego opracowany przez Montego Cooka system posłużył jedynie jako fundament do stworzenia czegoś bardziej dopasowanego do potrzeb gry wideo. Warto również wspomnieć, że od czasu do czasu Torment: Tides of Numenera korzysta z mechaniki rodem z gier paragrafowych, ukazując wydarzenia i wybory wyłącznie poprzez narrację tekstową (ze statycznymi obrazkami).

Kwestie techniczne

Zespół inXile wykorzystał tę samą technologię, która wcześniej posłużyła studiu Obsidian Entertainment przy produkcji Pillars of Eternity. Tym samym Torment: Tides of Numenera na platformie XONE wygląda podobnie, z dwuwymiarowymi tłami, trójwymiarowymi modelami postaci i dość bogatą gamą rozmaitych efektów; zdecydowanie wyróżnia się jednak estetyką, pełną jaskrawych, kontrastujących barw. Mocną stroną omawianego tytułu jest też ścieżka dźwiękowa. Muzykę skomponował Mark Morgan, czyli człowiek odpowiedzialny za soundtracki m.in. w grach Planescape: Torment, Fallout, Fallout 2 i Fallout: New Vegas.

Nikt jeszcze nie napisał recenzji do tego produktu. Bądź pierwszy i napisz recenzję.

Tylko zarejestrowani klienci mogą pisać recenzje do produktów. Jeżeli posiadasz konto w naszym sklepie zaloguj się na nie, jeżeli nie załóż bezpłatne konto i napisz recenzję.

Pozostałe produkty z kategorii
Loga
Oprogramowanie sklepu shopGold.pl
Korzystanie z tej witryny oznacza wyrażenie zgody na wykorzystanie plików cookies. Więcej informacji możesz znaleźć w naszej Polityce Cookies.
Nie pokazuj więcej tego komunikatu
URLOP
UWAGA !!!.

W DNIACH 27.04.2024 - 06.05.2024 SKLEP NIECZYNNY. !

ZŁOŻONE W TYCH DNIACH ZAMÓWIENIA BĘDĄ REALIZOWANE OD 06.05.2024.

ZA UTRUDNIENIA PRZEPRASZAMY
Wejdź do sklepuZrezygnuj